„Vďaka našim ľuďom sme dokázali nielen flexibilne reagovať na zmeny
na trhu a prispôsobiť im výrobu i logistiku, ale aj pomáhať našim
partnerom z gastrosektora. Napriek tomu, že sme zaznamenali až 25 %
pokles ziskov, do boja s pandémiou sme investovali kroky v hodnote
niekoľkých miliónov eur, aby sme aspoň čiastočne zmiernili jej dosahy,“ uviedol Dragos Constantinescu, generálny riaditeľ Plzeňského Prazdroja Slovensko.
Vlaňajšok bol pre pivovarníkov bezprecedentným aj z hľadiska rozloženia
spotrebiteľských nákupov. Obchodný riaditeľ spoločnosti Martin Grygařík
spresnil, že značná časť konzumu sa pre krízu preniesla do obchodov. Aj
keď predaje produktov firmy v reťazcoch podrástli, nestačilo to podľa
Grygaříka na vykompenzovanie strát zo zatvorených reštaurácií a krčiem. „Vlani sme predali najmenej piva určeného pre gastrosektor za posledných desať rokov,“ dodal Grygařík.
Plzeňský Prazdroj Slovensko v Pivovare Šariš v rámci zvyšovania
efektivity pristúpil k výmene strojov a zariadení v sladovni. Išlo o
investíciu v celkovej sume viac ako 850.000 eur. Pre pivovar to znamená
nielen úspory energie, ale aj miernejší ekologický dosah na životné
prostredie. Spoločnosť sa sústredila aj na cirkularitu obalov s výrazným
zameraním na vratné sklenené fľaše, ktoré sú z pohľadu baleného piva
obalom najviac šetrným k prírode. Ich predaje vďaka rôznym podporným
aktivitám spoločnosti rástli o 17 %. Najpredávanejšou kategóriou boli
plechovky, ktoré stúpli o 13 %, predaj plastových fliaš, naopak, klesol o
29 %.
Plzeňský Prazdroj Slovensko je s 550 zamestnancami jedným z
najmodernejších pivovarov v strednej Európe. Do portfólia značiek
spoločnosti patrí Pilsner Urquell, Šariš, Velkopopovický Kozel,
Radegast, Gambrinus, Topvar, Smädný Mních, Excelent, nealkoholické pivo
Birell a cider Frisco. Spoločnosť patrí pod jednotku Asahi Europe &
International Group, pod ktorú spadá 19 pivovarov v ôsmich európskych
krajinách a ktorá patrí pod japonskú spoločnosťou Asahi.